Elektroniczna ewidencja czasu pracy
Firma Y, zatrudniająca blisko 200 osób miała problem z nagminnym spóźnianiem się pracowników. Aby temu zapobiec postanowiono wprowadzić narzędzie mobilizujące personel do większej punktualności.
2016-07-04, 15:19

Dotychczasowe standardowe karty pracy, z których korzystała firma Y okazały się być zawodne. Przekłamania oraz brak precyzji wśród zatrudnionych odnośnie czasu wykonanej pracy stały się czymś powszechnym i powodowały spore straty finansowe. Firma Y pozwala swoim pracownikom na elastyczny czas pracy, co często wiąże się z nadużyciem z ich strony. Potrzebne było rozwiązanie eliminujące ten problem oraz podwyższające standardy funkcjonowania firmy.

Cele:

  • ułatwienie weryfikacji czasu pracy osób zatrudnionych,
  • sprawniejsze rozliczanie nadgodzin i nieobecności,
  • monitorowanie spóźnień pracowników.

Rozwiązanie:

Idealnym rozwiązaniem dla firmy Y okazała się być elektroniczna ewidencja czasu pracy. Narzędzie to pozwoliło osiągnąć każdy z wyżej wymienionych celów - przede wszystkim wykryto nierzetelnych pracowników. Spóźnienia zostały zredukowanie tylko do sytuacji losowych, na które pracownicy nie mieli wpływu.

Wcześniejsze problemy z ustalaniem grafiku również zniknęły, gdyż system posiadał bardzo intuicyjny kalendarz oraz system, który automatycznie wysyłał informacje o wszelkich zmianach w nim wprowadzonych.

Segregatory z archiwizowanymi kartami pracy okazały się być przeżytkiem. Zautomatyzowanie całego systemu okazało się być bardzo proste, co też przyczyniło się do zaoszczędzenia czasu pracowników. Ich jedynym zadaniem było jednorazowe wydrukowanie karty z QR kodem i zainstalowanie aplikacji na smartfonie.  

Pracodawca mógł także prześledzić oraz odpowiednio rozliczyć przerwy pracowników w czasie godzin pracy. Blokada uniemożliwiająca wyłączenie narzędzia to dodatkowy plus dający pracodawcy kontrolę nad tym, co dzieje się w firmie. Wśród pracowników zwiększyło się poczucie sprawiedliwości, ponieważ uczciwi pracownicy zostali docenieni m.in w formie premii za punktualność.

Przerwy w dostawie Internetu również nie stanowiły problemu, gdyż funkcjonowanie systemu jest możliwe także w trybie offline.

Rezultaty:

Wprowadzone rozwiązanie pozwoliło osiągnąć zaskakujące korzyści zarówno pracodawcy, jak i pracownikom.

  • zautomatyzowanie systemu ewidencji czasu pracy,
  • ograniczenie zbędnej dokumentacji generującej koszty,
  • bezkonfliktowe ustalanie grafiku pracy,
  • podwyższenie standardów technologicznych w firmie.

Firma odzyskała także dodatkowo przestrzeń biurową poprzez zminimalizowanie liczby papierowej dokumentacji , związanej z ewidencją czasu pracy.




KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
HR Tools
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.