Dla pocieszenia dodam, że nie tylko my musimy borykać się z tym problemem. Przedsiębiorstwa nie funkcjonują przecież w próżni. Wręcz przeciwnie, aktualna rzeczywistość biznesowa to jedna, wielka sieć powiązań i zależności. Dlatego firmy muszą nadążać za naszym pędzącym trybem życia, wyprzedzać nasze oczekiwania, przewidywać, a zdaniem niektórych wręcz kreować nasze potrzeby.
No dobrze, ale gdzie w tym wszystkim agencje pracy tymczasowej? One też tworzą tę coraz bardziej zakręconą spiralę współzależności. Bo muszą przecież nadążyć za oczekiwaniami swoich klientów, którzy robią wszystko, żeby nie stracić dystansu do ich odbiorców i tak w kółko.
Na szczęście coraz częściej mogą liczyć na wsparcie w postaci rozwiązań technologiczno - informatycznych, które zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o nich. We współczesnym świecie biznesowym trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie jakiejkolwiek agencji pracy tymczasowej bez zastosowania narzędzi, które wykorzystują dorobek technologiczny do ułatwiania im życia.
Dlaczego agencje pracy tymczasowej tak chętnie sięgają po systemy informatyczne wspierające ich pracę?
Z wielu powodów. Ale jest jeden, który dominuje nad pozostałymi. Konkurencja wśród agencji pracy tymczasowej jest duża. Coraz więcej pracodawców szuka pracowników, których mają im dostarczyć właśnie agencje. Jak zatem zwiększyć prawdopodobieństwo, że to właśnie moja agencja zostanie do tego wybrana? Wykorzystać przewagę, jaką dają nam osiągnięcia techniki i zaproponować lepsze warunki niż konkurenci. Co zatem można zyskać wykorzystując systemy informatyczne, zaprojektowane specjalnie z myślą o agencjach pracy tymczasowej? Korzyści jest sporo i obejmują niemal wszystkie obszary ich działalności.
Rekrutacja
Jak znaleźć więcej kandydatów w krótszym czasie? Jest to możliwe, właśnie dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań. Decydując się na wprowadzenie dedykowanego oprogramowania informatycznego, agencja pracy zyskuje dostęp do kilkunastu portali z ogłoszeniami o pracę, na których może publikować swoje oferty przy pomocy jednego kliknięcia. Ale to nie wszystko, bo dzięki wysokiemu stopniowi zintegrowania, jakie tego typu rozwiązania oferują, możliwe staje się również monitorowanie poszczególnych procesów rekrutacyjnych i sprawdzanie ich statusu na bieżąco.
Zarządzanie
Kolejnym wyzwaniem, któremu muszą sprostać agencje pracy, jest pogodzenie interesów i oczekiwań dwóch grup. Z jednej strony pracodawców, a z drugiej kandydatów. Systemy informatyczne mają wbudowane oprogramowanie typu CRM, dzięki czemu możliwy jest stały dostęp do informacji o klientach, takich jak rejestr przedstawionych kandydatów i zawartych umów. Co więcej, agencje nie muszą się martwić o przedłużanie umów czy ręczne monitorowanie terminu ich wygaśnięcia. Tak jest, system zrobi to sam.
Rozliczenia i płatności
A na co agencje pracy tymczasowej tracą najwięcej czasu? Zdecydowana większość zapytanych o to pracowników wskazuje właśnie monitorowanie rozliczeń i płatności. Mamy zatem kolejny argument za tym, żeby skorzystać z dobroci nowoczesnych technologii. Odpowiednio dostosowane rozwiązanie zautomatyzuje ten proces i wyeliminuje możliwość pomyłki.
Czy są zatem jakieś wady wprowadzenia do obiegu informatycznego systemu w agencjach pracy tymczasowej. Cóż, wdrożenie każdego nowego rozwiązania wiąże się z pewnymi kosztami, które mogą być uzależnione od indywidualnego stopnia integracji, jakiego poszczególne agencje potrzebują. Oprócz tego do obsługi nowego systemu będą musieli się przyzwyczaić pracownicy, których dodatkowo trzeba będzie przeszkolić.
Jednak mając na uwadze oszczędność czasu i usprawnienie procesów, jakie przyniesie wprowadzenie informatycznego przez agencję pracy tymczasowej, wniosek może być tylko jeden: przyszłość to technologia, a im szybciej się z nią zaprzyjaźnimy, tym więcej zyskamy!
Jakub Banach
Sales Internship
www.hrtools.pl