Wideorekrutacja zamiast wywiadów telefonicznych? Poznaj zalety tego narzędzia.
Wideorekrutacja to innowacyjne narzędzie HR, z którego korzysta coraz więcej przedsiębiorstw. Dzięki niej można w skuteczny sposób zweryfikować dużą liczbę kandydatów.
2017-01-31, 11:22

Sukces rekrutacyjny to gwarancja znalezienia odpowiedniego i dopasowanego Kandydata w niedługim czasie.

Nie od dziś wiadomo, że CV czy list motywacyjny nie są w stanie ukazać tego, na czym tak naprawdę powinno zależeć rekruterowi już w początkowym etapie rekrutacji, a więc osobowości i stylu zachowania kandydata. Często po otrzymaniu CV, firma podejmuje drugi etap rekrutacji, jakim jest rozmowa telefoniczna. Niestety nie zawsze skuteczna, tym bardziej jeśli odbywa się w niekomfortowym dla kandydata czasie i miejscu. I tu pojawia się wideorekrutacja - doskonała alternatywa dla wywiadów telefonicznych. Dlaczego rekruterzy decydują się na tego typu narzędzie? Poznaj jego zalety i przekonaj się, że Twoja firma powinna postawić na nowoczesny rozwój, aby polepszyć swój Employer Branding!

Rozmowa telefoniczna daje znacznie więcej niż CV. Posiada wiele zalet, co nie znaczy że jest idealna. Ma również swoje wady. Rekruterzy często dzwonią do kandydata w najmniej odpowiednim momencie. Rozmowę trzeba przekładać, tak aby obie strony były zadowolone. W efekcie zabiera to zbyt wiele czasu, a cały proces rekrutacyjny znacznie się wydłuża. Poza tym, wywiad telefoniczny trzeba poprowadzić od początku do końca - nawet jeśli już po kilkunastu sekundach rekruter wie, że nie jest to odpowiedni kandydat. Jest jednak na to rozwiązanie! Dużo szybsza, tańsza i skuteczniejsza od wywiadu telefonicznego jest wideorekrutacja. Dlaczego?

Nagranie wideo kandydata ukaże Ci to, czego wywiad telefoniczny nie może ukazać w pełni: osobowość, energię, postawę i styl komunikacji, a więc wszystko to, co jest niezbędne do tworzenia skutecznych zespołów. Kandydat otrzyma od Ciebie link do przeprowadzenia krótkiego wideo, w którym będzie musiał odpowiedzieć na wcześniej przygotowane przez Ciebie pytania. Ustalasz ostateczny termin, a kandydat otrzymuje alert z powiadomieniem, że ma czas na nagranie do konkretnego dnia. Wpływa to na jego komfort, a znane zacisze domowe dodatkowo pozwoli na eliminację stresu. W jednym czasie otrzymujesz wszystkie nagrania i możesz je przeglądać w wybranym przez siebie miejscu i terminie. Oszczędzasz czas i pieniądze - biorąc pod uwagę cały proces rekrutacyjny, wideorekrutacja okazuje się narzędziem znacznie tańszym, niż przeprowadzanie długich i męczących rozmów telefonicznych.

Pytania dla kandydatów wybierasz tylko raz. Link do nagrania możesz wysłać dowolnej liczbie osób.  Sam decydujesz, czy link ma być dostępny publicznie, np. w ogłoszeniu lub w zakładce Kariera, czy będziesz go wysyłać w wiadomości prywatnej do wybranych przez Ciebie kandydatów. Płacisz za każdą zużytą jednostkę, a więc za każde nagranie kandydata.  Kiedy kandydat udzieli odpowiedzi, dostaniesz informację o zakończonej wideorozmowie.

Zaletą w przypadku nagrań wideo jest z pewnością możliwość rekrutowania przez urządzenia mobilne. Wystarczy jedynie dostęp do Internetu. Możesz rekrutować w każdym miejscu na świecie. Łatwy dostęp do nagrań to kolejna zaleta tego narzędzia. Możesz wielokrotnie powracać do udzielonych odpowiedzi. Oglądając nagranie, możesz też przechodzić z pytania na pytanie, przewijać nagrane odpowiedzi, a także zrezygnować z oglądania dalszej części nagrania, jeśli kandydat nie spełnia Twoich oczekiwań już na samym początku wypowiedzi.

Nie chcesz rekrutować sam? Na to też jest rozwiązanie. Możesz udostępnić nagranie większej liczbie osób w celu uzyskania od nich pomocy w skutecznym doborze kandydata. Zaproś recenzentów, oglądajcie nagrania i wspólnie dokonujcie wyborów!

Niewątpliwą zaletą tego narzędzia jest ukazanie osoby z szerszej perspektywy. Dzięki wideorekrutacji uzyskasz niezbędne dla Ciebie informacje o potencjalnym kandydacie. Krótka autoprezentacja pozwoli na poznanie jego osobowości i stylu komunikacji. Zobaczysz, w jaki sposób się zachowuje, jak reaguje na stres oraz w jaki sposób wyraża emocje.

Co zyskuje Twój potencjalny kandydat?

Możliwość wyróżnienia się wśród swoich konkurentów. Dzięki takim samym pytaniom wysyłanym wraz z nagraniem do wszystkich kandydatów, każdy z nich ma jednakowe  szanse na otrzymanie nowego stanowiska. Jednakże w jaki sposób z tego skorzysta, zależy już od niego samego.



KONTAKT / AUTOR
Marta Bober
PR Manager
HR Tools
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy